Saturday, April 23, 2011

my little sister^^

assalamualaikum 


setelah lebih sebulan si kecil itu menatap dunia
baru hari ney saya berkesempatan menulis sesuatu tentang die

one Saturday, on 19th March yg lalu saya ikut ayah balik taiping
tak sampai setengah jam berada di rumah
ayah terus memecut sederhana laju menuju ke Ipoh dengan saya, umi dan co-driver ayah
lebih kurang satu jam kemudian
kami tiba di Pusat Rawatan Islam Ar-Ridzuan dan terus ke Emergency Dept.
nurse terus bawak umi ke labor room kat 2nd floor
lepas dah settlekan deposit & registration, 
ayah terpaksa pergi sebab ada kuliah di Kulim, Kedah 
(ayah mmg superb traveler: Putrajaya-Shah Alam-Taiping-Ipoh-Taiping-Kulim-Ipoh..in one day)

lepas dah letak barang keperluan umi di ward
saya ke labor room nak jumpa umi
ingatkan boleh stay kat dalam tu, tapi nurse tu cakap "adik boleh tunggu diluar ye"
sementara tunggu, saya ambik Yaasin baca
then ayah call: "nur..make sure everything is normal" 
"ok.." dalam hati 'ape yg saya boleh buat selain doa'.huhu
tak lama lepas dokter datang, saya dengar suara baby nangis from that room
"ney mesti adik saya"..tu yg saya fikir
mmg betul pun..she was born lagi seminit nak pukul 5ptg

then, nurse bawak baby keluar ke nursery utk dibersihkan
saya pun ikut je sekali nak observe ape yg dibuat:
baby diletakkan bawah cahaya lampu..so that die tak sejuk 
nurse wipe kan the whole body guna kapas
pastu measure length (51 cm) and weight (2.6 kg)
then only pakaikan baju and balut baby 

bila saya call ayah bagitau sume dah selamat
ayah suruh saya qamatkan baby..nanti later ayah azankan

saya pun spent the whole night kat ward ngan umi
ward yg eksklusif utk seorang patient dan sangat selesa (umi la yg selesa..saya tak)

besok pagi dalam pukul 11..dah boleh discharge lepas Paed dah datang cek baby

so bermulalah episod kehidupan baru seorang baby girl yg diberi nama 
Siti Mariyam Nadhirah LH..
melengkapkan jumlah anak-anak umi ke satu dozen
saya sayang die^^
(tapi syg xde USB nak upload gamba die yg cute..)

t.h.a.t. i.s. f.o.r. t.h.i.s. t.i.m.e.^^

No comments: