Friday, March 25, 2011

Dah Dewasa eh?

assalamualaikum


i wonder..adakah saya dah dewasa sekarang???
mmg tak dinafikan i will turn 19 in 5 months onwards..and i am such a big sister since i got so many adiks.
tapi saya tak sure can i be an adult

what makes me think? let me explain..
saya merupakan seorang yang suka report daily activities kat umi
mmg since tadika sampai sekarang..and maybe sampai bilebile
dan saya tak akan pegi mana2 or join ape2 activity unless i told umi first
of course, everything must be ok throughout the activity (kalau tak, umi akan buat suara risau..dan saya sangat tak suka to hear that)

about ayah pulak
saya takpenah jarang report everything to him
bagi saya..ayah is too busy to hear all those merepek from me
tapi satu je yg saya akan bagitau
that is when i have to attend overnight outdoor activities like camping ke, training pape ke, and even program ilmiah pun as long as it is done outside my college overnight

kalau dulu saya bagitau kat ayah
for sure macam2 he would ask..and i had to explain clearly about the program.
kira macam saya buat proposal la..kena dapatkan approval
the earlier i told, the better the prognosis
kadang2 ayah tak terus approve je..he might taken a few days to do so.

tapi sekarang bila saya bagitau by sms or call
ayah will ask me back: "kamu nak pegi ke?"
even saya tak jawab clearly pun.. ayah akan cakap: "ikut suke kamu la"
then he will ask briefly about the program thingy
saya jawab tak berape nak confident pun ayah macam tak kisah
last but not least
ayah will remind me to baca yasin and ayatul kursi everytime

that means saya sekarang have to make my own decision
ayah dah ajar saya untuk jadi dewasa
and i have to think well sebab saya taknak menyesal and keep blaming myself
of course sumorang nak yg terbaik utk diri sendiri

in any situation
saya perlu lebih banyak bergantung ngan ALLAH
sebab DIA lah sebaik-baik petunjuk
dan HE will guide us with the Hidayah

~I WISH I CAN BE A GENIUS CLEVER PERSON~

t.h.a.t. i.s. f.o.r. t.h.i.s. t.i.m.e.^^

No comments: