Monday, February 7, 2011

Kisah Waktu Cuti

assalamualaikum

28/1/11

Today is Friday..mcm yg selalu saya cakap, saya ada exam pagi tadi. Dunno why, tapi saya agak rushing since pagi lagi. Jumaat yg bertuah..sbb saya bangun awal dengan tenang even tak habis baca lagi..saya suka perasaan tu..mandi pun awal, bersiap pun awal, pegi kolej pun awal padahal exam start kul 11..lepas exam ade usrah..tapi baru tak sampai setengah jam I’ve to leave..sebab tak kemas barang lagi

Balik putra..solat zohor..kemas barang..pastu nak buat PBL lagi..sebab kalau dah balik umah saya dah takde tenet..alhamdulillah,saya sempat siap before ayah datang..

Pastu cepat2 pegi ILIM Bangi nak mintak cop pengesahan dari kawan ayah pasal boring mara tu..ish.pastu patah balik cyber nak hantar form dekat kolej. Naik turun tangga ngan terkejar2 buat saya rasa sangat semput..about pukul 4.30 pm baru sume urusan selesai..syukur pada Allah..

Saya dah start cuti..tapi saya dapat rasakan cuti saya sangat tak bermakna kali ney..saya cepat2 nak balik bukannya pegi taiping, tapi tinggal kat subang je..sampai hari ape..wallahua’lam..lagi cepat lagi bagus..mood saya mcm spoil sikit..ntah..saya tau sumenye pasti ade hikmahnya. Yg penting I should try my best to spend the rest of my days meaningfully.

Saya rasa tak best..saya tau saya tak boleh cakap macam ney kat sape2 except my sis, Husna..kenape takde orang faham ape yg saya rasa? Of course, I’ve no right to choose..but I wish I could have.

yaAllah..berilah hambaMu ini ketenangan dan kebahagiaan yg berpanjangan..kerna aku berpegang pada janjiMu ‘Inna maal ‘usri yusra’..

30/1/11

Hari ney hari ahad..mcm tak sedar dah 2 hari berlalu..sepi..sedih..dan segala mcm perasaan yg saya rasa sekarang..but I have to endure all this. Saya betul2 tak sabar nak tunggu saat boleh balik taiping. My heaven is there.

Semalam saya dah habis baca satu buku.. ‘Wo Ai Ni Allah’ tajuk die..bestla jugak..that book is about a family with a little girl and all of them are atheis.. finally they want to look for God and at the end they become Muslims as Allah as their God.. jalan cerita die agak rumit..that is the reader can’t really guess the ending of the story..saya bagi rating 4/5.

Pastu hari ney saya dah habiskan baca satu lagi buku ‘What I Learned In Medical School; Personal Stories of Young Doctors’.. ekceli, buku tu saya pinjam kat library dah sekian lama..sejak disember lagi..tapi saya just finish my reading by today..buku tu saya bagi rating 3/5.

Tadi saya masak sup ayam..SAYA MASAK OK!! Sebenarnye saya dah lama tak practice Bakau terpendam saya ney sebab saya dah lama tak balik umah taiping..saya hanya masak bile balik taiping je..kat tempat lain NO apatah lagi kat umah saya present 8 tu..nak makan pun takde feel..nak masak lagi la tak.

I can’t stay here for any longer!

31/1/11 – 5/2/11

Saya kat taiping bersama family tercinta..tempoh 5 hari saya rasa mcm 5 jam je..sedih en..pastu dah nak balik putra..taktau bile lagi saya boleh jumpa family..walaupun saya hanya belaja kat Malaysia, tapi saya tetap rasa jauh dari family bila saya kat putra n cyber..padahal tak sampai 1000km pun.

Saya cuba sedaya upaya utk utilize my time maximally with my family..even tak dpt gather lame2 pun saya bersyukur sebab dapat jumpa all my siblings..bila saya nak pergi adik saya baru balik umah..takpe ade hikmah utk semua tu

6/2/11

Today is my last day of holiday..besok  ade class ye..jumaat final exam!

Saya bertolak dari umah at about 4pm..perjalanan yg sepatutnye 3 jam jadi 8 jam!!!penat, lenguh, sakit pinggang, mengantuk sume ade. Kesesakan lalu lintas memang menyesakkan jiwa.huh!

Dah penat nak cerite.

Sekian kisah hidup waktu cuti J

t.h.a.t. i.s. f.o.r. t.h.i.s. t.i.m.e.^_^

No comments: