Wednesday, January 5, 2011

Lapar.

assalamualaikum


saya benci perasaan tu
sangat taksuka.
sebab die betul2 menganggu concentration saya.
tak boleh ke jgn dtg kacau waktu saya tgah belaja?
saya benci..benci..
saya taktau nak buat ape ngan perasaan tu

L>A>P>A>R
that is what i feel

kalau mmg waktu yg sepatutnye takpela
ney tak.
baru pas makan still lapar lagi
cuba cakap..ape food yg saya boleh makan utk hilangkan perasaan lapar tu?
roti satu buku yg saya beli pun boleh habis within 24 hours makan sorang2
hebat tak? pecah rekod tuu.

mungkin ney yg orang salu ckp they r craving for food during certain appropriate time in their life (faham2 sendirilah)..
tapi before this saya tak pernah rasa mcm ney
rasa tak nak makan n tak lapar langsung tu normal la
tapi rasa nak makan n lapar berterusan mmg tak pernah lagi.

tapi org yg craving for food tu diorang ckp tak lapar pun..tapi just rasa nak makan je secara berlebihan..
tapi masalah saya sekarang is LAPAR
kalau setakat rasa nak makan without lapar bolehla saya ignore je perasaan tu
tapi sekarang LAPAR
increase gastric acid secretion tau tak?
nanti boleh jadi gastritis.bahaya.

then saya terfikir..
mana pegi sume makanan yg saya makan tadi?
dah digest sume ke?
sume dah absorb and utilize ke?
saya tak gemukgemuk pun
org tengok mcm org tak cukup makan je 
(ye betul..tp kdg2..sory sbb sumtime saya 'tipu' ckp dah makan..tp sbnrnye saya takde selera nak makan pun..sory saya tak sengaja..tak nak bagi kalian risau je)

so sekarang ape patut saya buat?
mane saya nak cari makanan malammalam ney?
bknnye senang.
saya just ade buah and frozen foods
tapi frozen food kene goreng dulu..taknak.saya malas
buah..tadi dah makan
tapi takpela..makan lagi lah sbb dah takde choice


t.h.a.t. i.s. f.o.r. t.h.i.s. t.i.m.e.

No comments: