Saturday, January 1, 2011

1/1/11

assalamualaikum 


harini dah masuk 2011 dah masuk alaf ke 22 kan..no more alaf 21


let me tell u what is the first thing i was doing on this date..
i was deactivating my fb account right after jam saya berbunyi tik tik tik tik showing 00:00..
for me it was a big decision to make..i take a few months to really do that. waktu mulamula masuk 2nd year lagi dah fikir..but then tangguh2 smpai la awal Muharram haritu..
i decide to deactivate on the first day of 2011..waktu tu pun still fikir dua tiga kali lagi..
but then saya kan dah ckp:

if doesn't following my favor is consider good
than i won't follow that
maybe my favor is from nafsu semata mata

saya pun msg (on fb) 4 of my dearest friends..the best buddies ever..ckp saya dah nak deactivate..pagi ney 2 of them reply and ask me why and so on...i said sorry this is for my Pro Exam..my delay gratification for my own future..even kwn saya yg sorang tu ckp fb is ok as long as pandai bagi masa,,tapi still stick to my decision..bianne..tapi saya still ade ym and blog ney..saya takkan deactivate mereka..dan yg paling penting..saya still ade korang in my heart..

after Pro Exam..i will rethink what should do..
semoga saya bertabah dan istiqamah sentiasa.
may Allah Help me

ok..tarikh harini macam best kan
once, saya penah suggest kat kawan saya suruh kawin on this date.
saya nak kawin sendiri mmg tak mampu lagi sbb tak cukup syarat and takde calon (kalau ade pun mmg taknak.hehe)

tapi die tak nak..ntah sampai bila nak tunggu taktaula..bagi saya drpd buat maksiat lebih baik kawin je..akad nikah je pun takyah la buat majlis besar2an sangat kalau dah byk sgt rintangan..perlu diingatkan bahawa niat nak kawin (niat suci tu kan) tak menghalalkan anda utk berdua2an as loving birds..dan saya rasa anda lebih mengetahui ape itu dosa pahala kan.

dah..taknak bebel pasal kawan saya lagi..

tahun 2011 bermakna my last year to have angka 1_ on my age..tak kisah la org ckp age is just a number ke ape ke..saya tetap rasa..when u reach 20..u should behave like an adult no matter what..but then..i got 1 year left.^_^

semoga 
saya menjadi a better solehah daughter to my beloved umi-ayah..

and the best role model to my 15 brothers-sisters (alfatihah to Muhammad: 29oct-1nov 2010..kakak taksempat jumpa kamu) 

and tak lupa..
the best granddaughter to my paternal grandparents (yg sayang saya bcoz i'm their first) and my beloved maternal grandma (tokmi yg saya sayang dan rindu even i'm not her first)

dan juga..
semoga saya menjadi yang terbaik utk sume org (even they dont feel so, perhaps i'm trying to be so)

t.h.a.t. i.s. f.o.r. t.h.i.s. t.i.m.e.

No comments: