Friday, January 21, 2011

mengapa saya begini

assalamualaikum


today is friday. so as usual, saya baru lepas exam. physiology of urinary system. selama 1 jam 15 minit saya duk kat kerusi tu, tapi still i can't do my best.waktu discussion after exam tu, saya pun kire la bape markah yg saya dapat..


to my surprise, saya dapat baik sikit je dari lulus.but ekceli takdela surprise mane pun.cume saya agak rasa serba tak kena dan bersalah kat diri sendiri sebab jujur saya cakap..saya dah lama tak dapat result mcm tu..ye agak lama la sebenarnye. bukanla nak announce that result saya sangat bagus, tapi at least takdela teruk sangat. at least 60 sumthing..tapi hari ney is worse than last week.bagus tak?


ekceli saya pun taktau kenape saya jadi like this.


tapi siyesly lately saya rase mcm saya dah engage ngan masalah yg sangat berat yg saya sendiri tak dapat nak kenalpasti. horror kan hidup saya?


RABU
hari rabu saya tak pegi class.sebab?saya sangat tak larat..taktau nape.bukan demam or ape..so saya tinggal je kat umah time sume org pegi class (ekceli rumate saya pun tak pegi, saya taktau la nape malas nak tanye-sebab nampak ok je). then saya masak nasi goreng utk breakfast pagi tu..letak ikan bilis ngan tempe goreng. pastu saya makan dengan ok nye sambil sembang ngan umi. ekceli nasi tu pun saya dah masak awal malam tapi saya tertidur sampai pagi (about kul 4 lebih) so tak sempat la nak dinner..poor me.


pastu saya baca module sikit then sambung tido..about pukul 3.30 ptg, pastu ayah datang sekejap nak bagi resume yg saya tinggal kat subang haritu. (ade peristiwa sedih after that, then saya tido lagi). bile dah nak masuk waktu asar, saya nak try bangun. waktu tu saya rasa sangat tak selesa.mcm loya pun ade.pastu saya pegi toilet habes sume nasi goreng saya pagi tadi keluar balik. pastu saya ingat better la kan. tapi right after saya solat, saya rush pegi toilet lagi sekali. then saya notice, movement make the condition worse. pastu jenuh la saya nak kena cuci sink yg tersumbat. haish.leceh betul.tapi no point la nak merungut sbb saya yg buat.


then saya turun bawah nak minum air nak bagi stable. but then lagi sekali rase pening.movement again. terus naik atas rush pegi toilet, but kawan saya panggil kejap, so saya terpaksa hold dulu upper esophageal sphincter saya. waktu tu saya terpandang muka saya kat cermin..series macam mayat..pucat lesi. 


then saya end up hari saya dengan makan an apple je sbb dah takut nak makan benda lain.nasi goreng tadi pun ade balance lagi tapi fobia nak makan..dan saya pun tidur with my brain wonder what will happen to me tomorrow..


KHAMIS
mmg hari khamis cuti thaipusam. so saya takpayah pegi class legally (yeayy). so saya bangun pagipagi lepas solat subuh terus minum susu and terus masak bubur letak udang..sebab taknak sakit perut lagi..tapi saya masak sikit je (sangat sikit berbanding saya yg biasa) and by the time saya nak makan saya call umi. umi pun heran nape saya makan awal sangat. tibetibe saya rasa bubur tu sangat sedap.mcm tak cukup la pulak. 


lepas makan saya sambung baca module..sampai pukul 10 lebih sikit saya stop, then tido (padahal waktu tu cahaya matahari dah terang benderang). bangun2 dah pukul 12 lebih, saya terus mandi and baru rasa fresh sikit. lepas solat zohor, saya sambung baca module, tapi baca sambil baring je sbb waktu tu dah rasa lemah balik. 


pastu ayah call, cakap nak datang kasi duit belanja. waktu tu suara saya sangat weak. so, bile ayah datang saya kuar kejap je.salam and amik duit. mungkin sbb tengok saya sangat tak bermaya, ayah dtg lagi sekali belikan susu soya 3 kotak and a few frozen foods. 


after solat asar, saya goreng samosa, one of frozen food yg ayah kasi tadi. tapi before that saya makan tembikai yg saya bawak dari subang ahad lepas (and i got some energy from the tembikai). lepas makan kueh tu, back rasa pelik tu dtg, rasa mcm perut bloated je..


sampai malam pun saya still rasa tak ok lagi.then saya dah terfikir is it the time for me to go? malam tadi malam jumaat. so tibetibe saya rasa bagus jugak kalau saya meninggal malam jumaat..dapat berbahagia disisi Allah takyah ade siksaan..takyah amik exam..and my life will come to end..pastu saya tido..dengan mengucap dua kalimah syahadah bimbang kira malaikat Izrael datang menjemput waktu saya tidur


JUMAAT
alhamdulillah, ALLAH masih panjangkan umur saya utk masih menyedut oksigen seperti biasa. and i feel slightly better today. walaupun dalam keadaan yang kurang stabil, saya masih berdoa supaya ALLAH panjangkan umur saya sehinnga saya selesai menjalankan tugas dengan sempurna sebagai hambaNya dan semoga saya dapat mengumpulkan aset-aset yg berguna sebagai bekalan hidup saya di negeri abadi. Ameen..semoga ALLAH memperkenankan doa saya~


mmg tak dinafikan, setiap ape yg berlaku pasti ade hikmahnye..


tapi at the same time, saya try to figure out the real factors..tapi i'm not so sure with my hypothesis but i think it is due to chronic homesickness yg saya alami..takpe, saya cuba bersabar to wait until the end of this month..hope all the problems will resolve when the time come.


t.h.a.t. i.s. f.o.r. t.h.i.s. t.i.m.e.

No comments: